Nieuw biotechbedrijf Confo Therapeutics opgericht door VIB en Vrije Universiteit Brussel

24/06/2015 - 14:45

Een nieuw biotech bedrijf werd opgericht: Confo Therapeutics, een spin-off van VIB en de Vrije Universiteit Brussel. Confo Therapeutics vindt zijn oorsprong in de CONFO® technologie ontwikkeld door Prof. Jan Steyaert en zijn team (VIB/Vrije Universiteit Brussel). Deze technologie laat voor het eerst toe om de medisch belangrijke GPCRs (G-proteïne gekoppelde receptoren) in hun actieve functionele toestand te stabiliseren, een essentiële stap in de zoektocht naar nieuwe geneesmiddelen. Confo Therapeutics gaat van start met zes personeelsleden onder leiding van Stephane van Rooijen die zijn strepen verdiend heeft bij Genzyme en Viropharma.