Examenregeling: januari 2021 (1e zittijd)

01/12/2020 - 09:30

In dit bericht verzamelen we de informatie in verband met deze examenregeling voor de faculteit Wetenschappen en Bioingenieurswetenschappen.

Voor algemene richtlijnen bekijk student.vub.be/examens-in-tijden-van-corona en het Onderwijs- en Examenreglement.

Examenrooster

Het examenrooster zal zoals altijd beschikbaar zijn op de pagina 'examenroosters en -commissies'.

Overmacht

We onderscheiden voor deze examenperiode twee vormen van overmacht:

• Overmacht gerelateerd aan het Coronavirus (Covid-19)
    Alleen geldig wanneer je vooraf weet dat je niet kan deelnemen aan examens die fysiek op de campus doorgaan.
    Bv.: wegens verblijf in het buitenland.

Gebruik het tijdelijke formulier 'Applicatie - Overmacht (WE)'
    Bewijsstukken voeg je onmiddelijk digitaal toe aan het formulier.
    Deadline: 11 december 2020

• Reguliere overmacht
    Bv.: ziekte (ook Coronabesmetting), verplichte quarantaine of overlijden van een familielid.

Gebruik het formulier 'Formulier verplaatsing examens wegens overmacht', op de pagina 'Formulieren en reglementen'.
    Bewijsstukken lever je onmiddelijk digitaal aan via facwe@vub.be.

De examinator beslist of een nieuwe examenregeling organisatorisch mogelijk is.

Overlappende examens

Gebruik het formulier 'Formulier verplaatsing wegens overlappende examens', op de pagina 'Formulieren en reglementen'.

De examinator beslist of een nieuwe examenregeling organisatorisch mogelijk is.

Op de website vub.be/coronavirus vind je een overzicht van veelgestelde vragen.

Benieuwd hoe de VUB jou kan ondersteunen? Neem een kijkje op student.vub.be en dit korte overzicht.