Vacature onderzoeker met onderwijsopdracht (Bijzonder Assisterend Academisch Personeel)

11/05/2020 - 16:15

Vakgroep Geografie, Faculteit Wetenschappen en Bio-ingenieurswetenschappen
Voorziene startdatum: 15/09/2020
Looptijd/duur contract: 1 jaar (jaarlijks hernieuwbaar tot max. 6 jaar)
Deadline voor kandidaatstelling: 15/06/2020

Omschrijving van de opdracht

Onderzoek
Onderzoek rond ecosysteemdiensten van stedelijke groene ruimten en hun impact op omgevingskwaliteit en leefbaarheid in steden, ter voorbereiding van een doctoraat. De preciese afbakening van het onderzoeksonderwerp gebeurt in onderling overleg tussen de geselecteerde kandidaat en de promotor(en).

Ondersteuning academisch onderwijs:
• Oefeningen- en practicabegeleiding in bachelor- en masteronderwijs: cartografie, geo-informatiekunde en aardobservatie
• Tutoring bachelorstudenten Geografie
• Ontwikkeling en coördinatie van transversaal projectonderwijs

Profiel
• Je beschikt over een masterdiploma in de Geografie of in een aanverwante discipline (geomatica, ruimtelijke planning, bio-ingenieurswetenschappen, …) en studeerde af met ten minste onderscheiding.
• Je hebt een uitgesproken interesse in kwantitatief/modelleringsgericht onderzoek rond ruimtelijke aspecten van omgevingskwaliteit en leefbaarheid in steden.
• Je beschikt over praktische kennis in het gebruik van aardobservatietechnieken en GIS (ArcGIS, QGIS,…).
• Ervaring in programmering (Python), gebruik van dataverwerkingssoftware (R,…) en werken met open source GIS tools en geospatiale bibliotheken strekt tot aanbeveling.
• Belangstelling voor het gebruik van participatorische methoden (PPGIS) en mixed methods onderzoeksbenaderingen is een plus.
• Belangrijke bijkomende kwalificaties zijn: zin voor initatief en teamspeler, verantwoordelijkheidszin, motivatie en dynamisme, goede communicatie- en rapporteringsvaardigheden.

Aangezien het takenpakket het begeleiden van studenten binnen Nederlandstalig bachelor- en Engelstalig masteronderwijs omvat is een goede, actieve kennis van het Nederlands en het Engels een absolute vereiste. In het kader van onderzoek in de Brusselse context is kennis van het Frans een plus.

Hoe solliciteren ?
Spreekt deze functie je aan?
Bezorg ons dan online en ten laatste op 15 juni 2020 je motivatiebrief, curriculum vitae en diploma’s (inclusief diplomasupplement) (niet van toepassing voor VUB-alumni) via volgende link:

Vermeld in je motivatiebrief zowel je visie op de onderwijsopdracht als je specifieke onderzoeks-interesses, en geef aan waarom je vindt dat je een geschikt kandidaat bent voor deze functie.

Ook laatstejaarsstudenten die hun diploma nog niet behaalden kunnen zich kandidaat stellen. Voeg in dit geval een attest bij je kandidatuur van totnogtoe behaalde credits. Voorwaarde voor ontvankelijkheid van je kandidatuur is wel dat je over je masterdiploma beschikt voor de voorziene startdatum van 15 september 2020.

Heb je vragen over deze functie? Contacteer dan Prof. Frank Canters via frank.canters@vub.be of 02-6293381.

Wil je graag weten hoe het is om te werken bij de VUB? Ga dan naar https://jobs.vub.be/ en ontdek alles over o.a. onze campussen, voordelen, strategische doelen en collega’s.