Cartography and GIS

13/06/2023 - 16:00

Amy Phillips behaalde op 13 juni de academische graad van DOCTOR IN DE WETENSCHAPPEN met de volgende doctorale thesis: "Toward Citizen-Centered Urban Green: Advancing understandings of supply and demand interactions and inequalities"

Amy Phillips obtained on June 13, 2023 the academic degree of DOCTOR OF SCIENCES with the following doctoral thesis: "Toward Citizen-Centered Urban Green: Advancing understandings of supply and demand interactions and inequalities"

Promotors: Prof. dr. Frank Canters (VUB), Prof. dr. Ahmed Z. Khan (ULB)

Gezamenlijk doctoraat met ULB / Joint PhD with ULB

24/05/2022 - 11:15

Voorziene startdatum: 15/09/2022
Looptijd/duur contract: 1 jaar (jaarlijks hernieuwbaar tot max. 6 jaar)
Deadline voor kandidaatstelling: 15/06/2022

Omschrijving van de opdracht

Ondersteuning academisch onderwijs:
• Oefeningen- en practicabegeleiding in bachelor- en masteronderwijs: cartografie, geo-informatiekunde en aardobservatie
• Tutoring bachelorstudenten en begeleiding van bachelorpapers en masterthesissen
• Bijdrage tot de ontwikkeling en coördinatie van transversaal projectonderwijs

07/10/2021 - 14:00

The Geography Department (Cartography and GIS - CGIS research group and Cosmopolis Centre for Urban Research) in collaboration with the Sociology Department (Interface Demography - ID research group) of the Vrije Universiteit Brussel (VUB), are seeking a motivated candidate for a full time PhD position in the field of urban greening and environmental justice in the framework of the project GREENEQUITIES. This doctoral project will be carried out under the co-supervision of Prof. Dr. Francesc BARÓ (CGIS, Cosmopolis, ID), Prof. Dr. Frank CANTERS (CGIS) and Prof. Dr. Sylvie GADEYNE (ID).

01/07/2021 - 16:00

Frederik Priem behaalde op 1 juli 2021 de academische graad van DOCTOR IN DE WETENSCHAPPEN met de volgende doctorale thesis: 'Modellering van bodembedekkingsgerelateerde impact van stedelijke groei: een benadering gebaseerd op teledetectie en scenario-analyse'

Frederik Priem obtained on July 1, 2021 the academic degree of DOCTOR OF SCIENCES with the following doctoral thesis: 'A remote sensing and scenario-driven modelling approach for assessing land-cover related impacts of urban growth'

Promotor: Prof. dr. Frank Canters

11/05/2020 - 16:15

Vakgroep Geografie, Faculteit Wetenschappen en Bio-ingenieurswetenschappen

Voorziene startdatum: 15/09/2020
Looptijd/duur contract: 1 jaar (jaarlijks hernieuwbaar tot max. 6 jaar)
Deadline voor kandidaatstelling: 15/06/2020

30/09/2019 - 10:30

VUB-onderzoekers brengen groene ruimte in Brussel in kaart

26/03/2019 - 11:15

Na het grote succes van de voorbije jaren vindt vanaf woensdag 27 maart tot zaterdag 30 maart 2019 opnieuw een nationale Missing Maps Mapathon plaats, georganiseerd door het Nationaal Comité voor Geografie, in samenwerking met OpenStreetMap Belgium. Acht universiteiten in Brussel, Vlaanderen en Wallonië zetten hun deuren open voor enkele uurtjes collectief ‘mappen’. Kom je steentje bijdragen, en mis deze kans niet om Artsen Zonder Grenzen en het Rode Kruis te helpen bij hun werk in crisisgebieden.

Aan de VUB gaat het event door op donderdag 28 maart, van 18.00h tot 21.00h in de computerlokalen in gebouw E, niveau 1. Registreren kan je hier.

12/10/2018 - 11:15

The Department of Geography of the Vrije Universiteit Brussel seeks a motivated candidate for a PhD position on urban ecosystem service assessment. The research will be carried out in the frame of an Innoviris Anticipate project (CO-NATURE) on the co-production of scenarios for nature-based urban regeneration with a focus on the Brussels Capital Region. The project is a collaboration between the Cartography and GIS Research Group (CGIS) of the Vrije Universiteit Brussel and the Building, Architecture and Town Planning Department (BATir) of the Université libre de Bruxelles.

Mapathon 2018
24/03/2018 - 10:00

Help Artsen Zonder Grenzen en het Rode Kruis bij hun humanitaire hulpverlening

Na het grote succes van vorig jaar vindt op zaterdag 24 maart 2018 opnieuw een nationale Missing Maps Mapathon plaats, georganiseerd door het Nationaal Comité voor Geografie in samenwerking met OpenStreetMap Belgium. Tijdens de vorige editie namen meer dan 350 vrijwilligers deel aan het event, bijna dubbel zoveel dan bij de eerste editie, nu twee jaar geleden. België is hiermee het enige land ter wereld dat een Mapathon op nationale schaal organiseert. Acht universiteiten in Brussel, Vlaanderen en Wallonië zetten hun deuren open voor een hele dag samen ‘mappen’. Kom je steentje bijdragen, en mis deze kans niet om Artsen Zonder Grenzen en het Rode Kruis te helpen bij hun werk in crisisgebieden!